Létezik olyan dimenzió, ahol a világcégek logói életre kelnek és szó szoros értelemben élet- halál harcot vívnak? Naná, hogy létezik, bár egyelőre csak a franciák fejében, de vizualizálták nekünk, hogyan élik meg ők a háborút. Megérdemelt az Oscar.
Ronald McDonald egy beszédhibás bűnöző, de a Michelin figurák rendőr bőrbe bújva próbálják megállítani a logókból álló várost romba döntő mekis figurát.
Logorama (Logorama) R.: François Alaux, Herve de Crecy, Ludovic Houplain; sz. animációs, 16min. 2009.
Alapadatok bővebben: http://www.imdb.com/title/tt1563725/
SzöcsKe-o-Meter: 9,1
A következő bejegyzés a film végkifejletével kapcsolatos információkat tartalmaz:
Rendezés
A három francia úriember számomra ismeretlen volt. Mindeddig. 6 éves kitartó munka eredménye a befeketett idő töredéke, ez a 15 perc. Remek kameramozgások, sok totál, kiváló perspektívák(főleg a térszűkítés és tértágítás terén). A film eleje nehezen indul be, de elnézzük, azonban a vége is sok. Feleslegesen bámulok a kozmoszba,mert azt várom, hogy történjen valami, de nem jelennek meg újabb márkák. Deep riszpekt, hogy több, mint 2500 logo felhasználásával készítették az animációt. Az ember ép ésszel kb 100-200 logót és brandet képes érzékelni - főleg a világmárkákat. Tuti, hogy nem volt gond a film finanszírozásával. Érdekes, hogy néha egy képen 3-4 másodpercig láthatunk 40-50 logót(város látképek), máshol pedig egy hatalmas totálba alig 10-20 brandet(országutas jelenet).
Elismerésre méltó az alapkoncepció, a forgatókönyv is eredeti. Mintha a gyermekek fejével gondolkodnának, akik a Michelin figurával babáznak és Ronald ölébe ülve fényképeztetik magukat a meki előtti padon. Mindenki szeretné, hogy életre keljenek? Én már nem. A szimbólumokat kiválóan használják, és a képzettársítás is rendben van. A humor erős fegyver és iróniával párostíva ügyesen megfricskázza a világcégek orrát.
Szereplők
Bárcsak kitérhetnék mindenkire, de most csak a kulcsemberekre fókuszálok. Izgalmas elképzelni, hogy ezek a 2D-s figurák hogyan mozoghatnak élőben, hiszen a többséget csak a termék csomagolásán láthatjuk. Pringles, akinek csak feje és keze van, nem valami ötletdús megvalósítással a márka neve lett a teste. Haribo(y) gonoszkodik, ezért megérdemelt a talpas a fejére Ronaldtól. Csalódtam a Haribo(y)ban. Mr. Peanut és az M&M's figurák pedig a járulékos veszteség.
Ronald Mekdonáld télleg beszédhibás lenne? Nem tudjuk, mert a reklámokban csak pantominozik. Tipikus bűnöző, bármelyik amerikai akciófilmes figurával felveszi a versenyt. A gumiemberek ilyen kemények volnának? Meglehet, hisz a fizikumuk illik a karakterhez. A 7up-os figura miért csak a háttérbe mászkál? Vártam, hogy kap valami szerepet, de csak sétálgat a boulevardon.
Képvilág
Élénk színek, kidolgozoptt formák. Néhány logó beépül a környezetbe, eggyé válik velük, de a többség eredeti valójában van jelen.Hiteles világ.
A film szellemisége
Kicsit paródia. Számtalan filmet kiparodizál, meg kell hagyni jól, bár a James Bondos rész beáll az elcsépelten rossz paródiák sorába. Kicsit kapitalizmus-ellenes. Megfodítja a világot, most mi játszunk a cégekkel, nem ők velünk. Kicsit szimbolikus. Aktuális, hogy válság van, ami az olajkutakat is eléri. Felemészti, elönti az olaj és a víz a márkákat, ahogy a válság is begyűrűzik a vállalatokhoz. Ahogy ők rombolnak le mindent maguk körül, most úgy rombolják le őket.
Konzekvencia
Alapjában rendben van a világ, a mondanivaló is korrekt. Figyelemfelhívó, új, számukra idegen közegbe helyez bizonyos elmeket. Rövid és ütős. A ráfordított idő irreálisnak tűnik, de nyilván oka volt. Nem élnék olyan világban, ahol a márkák megszemélyesítve lövöldözhetnek bárkire és szabadon garázdálkodhatnak és azt tehetnek meg másokkal amit akarnak. Főleg akkor nem, amikor a válság, mint valami világok harcás földrengéssel járó válság bármikor felpattinthatja előttem a betont - és nyilván minden vágyam az, hogy egy hatalmas IBM logó maga alá temessen. Vagy ugyanarról a világról van szó ahol mi élünk, csak különböző az aspektus?